Megrendelés:
Érvényes megrendelést a Fogyasztó a szállítási és
számlázási adatainak megadásával adhat fel a https://www.kriszvirag.hu weboldalon keresztül a nap 24 órájában.
A Fogyasztó a weboldalon regisztrációval és regisztráció nélkül is rendelhet. A
megrendelés/regisztráció során az adatlapot értelemszerűen ki kell tölteni.
Természetesen lehetőség van eltérő szállítási és számlázási cím megadására
is.
A Fogyasztó a kosarába elhelyezheti a kívánt termékeket a “Kosárba”
gomb megnyomásával. A megrendelést a kosár “Kifizetés” gombjával
indíthatja, ahol kiválaszthatja a fizetési és szállítási módok közül a
megfelelőt. Honlapunkon keresztül történő rendelés esetén a megrendelt termékek
értékét a futárnál utánvéttel, Foxpost automatáknál bankkártyával lehet
kiegyenlíteni.
A webáruházban a megrendelés végén a Fogyasztónak el kell fogadnia az Általános
Szerződési Feltételeket, az Adatvédelmi Tájékoztatót valamint
azt, hogy a megrendelés fizetési kötelezettséggel jár – ahhoz,
hogy a megrendelés véglegesíthető legyen. Amennyiben ezek
közül bármelyiket nem fogadja el a Fogyasztó, a megrendelést
technikailag nem tudja megvalósítani.
A Fogyasztó által feladott rendelés írásba foglalt szerződésnek minősül, a szerződést
a Szolgáltató a webáruházban iktatja, a szerződést a Fogyasztó a későbbiekben
megtekintheti a webáruházban.
A szerződés magyar nyelven köttetik.
A megrendelést fentiek alapján elektronikus úton, Hétvégén és ünnepnapokon
beérkezett elektronikus megrendelések feldolgozása az azt követő első
munkanapon történik.
A megrendelések feldolgozásakor minden esetben, telefonon vagy elektronikus
levélen keresztül, egyeztetés történik a Fogyasztóval.
A Fogyasztó e-mailben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást
kap. Amennyiben e visszaigazolás a Fogyasztó megrendelésének elküldésétől
számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de
legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, a Fogyasztó az ajánlati kötöttség vagy
szerződéses kötelezettség alól mentesül.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz,
illetve a Fogyasztóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem
érkezik meg időben, mert Fogyasztó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja
során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet
fogadni.
Fogyasztó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán
automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön
létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást
követően egy újabb e-mailben értesíti a Fogyasztót a megrendelés részleteiről
és várható teljesítéséről (szerződés létrejötte).
A második e-mailben melyet munkatársunk ír, tájékoztatjuk a
megrendelés állapotáról, a készleten létéről vagy a várható beszállítás
idejéről. Amennyiben a rendelt termék nincs készleten értesítjük annak várható
beérkezéséről. Amennyiben a termék készleten van, értesítjük megérkezéséről
illetve a kiszállítás feladásáról.
Adatbeviteli hibák javítása:
Fogyasztó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud
lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére,
illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget
tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Fogyasztó
be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát. Amennyiben törölni
kívánja Fogyasztó a kosárban található termékeket, akkor az
“Eltávolít Termék(ek)” oszlopban bepipálja a törölni kívánt termék
előtti jelölőnégyzetet és megnyomja a frissítés gombot. A rendelés
során a Fogyasztónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok
javítására/törlésére.
Amennyiben rendelését feladta de valamely adatot nem jól adott meg a Fogyasztó,
kérjük az info@kriszvirag.hu elektronikus levélcímen jelezze a
szerződéskötéstől számított 24 órán belül.
Panaszkezelés:
Célunk, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő
teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Fogyasztónak mégis
valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban,
úgy panaszát a 30/702-9525 telefonszámon, az info@kriszvirag.hu e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint
orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy
másolati példányát átadja a Fogyasztónak.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A
panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet
és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az
ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület
eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
A Fogyasztó panasszal fordulhat a Fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A Fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet
szerint közigazgatási hatósági ügyekben első fokon a járási hivatal, illetve a
megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a
Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni,
melyek elérhetőségét itt találja:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Illetékes Békéltető testület:
Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Tel.: 94/506-645,
94/312-356
Ügyintéző: Pergel Bea békéltető testületi munkatárs
E-mail: pergel.bea@vmkik.hu
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a Fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a Fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló Fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a Fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Jótállás:
Milyen esetben élhet Fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles, amennyiben a Fogyasztó fogyasztónak minősül.
Fogyasztót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint:
– kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
– az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (…) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.
Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A jótállás megvonásával járhat amennyiben a terméken végzett javítási / szerelési munkálatokat nem az azokat elvégezni jogosult, illetve szakképzettséggel nem rendelkező harmadik személy végzi és a hiba ennek következtében keletkezett. Garanciavesztéssel járhat továbbá, ha a terméken égés, törés, repedés vagy egyéb fizikai, látható sérülés van illetve nem rendeltetésszerű használat (a termék gyári beállításait meghaladó teljesítményen történő használat,túlhúzás), szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), a termék leírásában megadott paramétereket meghaladó mechanikai / elektromos terhelés illetve egyéb nem a célnak való felhasználás, helytelen tárolás, rongálás, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, elemi kár, természeti csapás, okozta a meghibásodást. Jótállás megvonásával járhat, ha a terméken található garancia címke megsérül, eltávolításra kerül.
A 151 / 2003 (IX.22) Kormányrendelet alapján az általunk forgalmazott termékekre az itt leírt feltételek mellett 12 hónap garanciát vállalunk. Ettől bizonyos esetekben eltérhetünk, de ezt minden esetben külön feltüntetjük a garanciajegyen.
A vásárló garanciális igényét a vásárolt termékhez mellékelt garanciajeggyel vagy/és az eredeti számla példányával érvényesítheti. Elveszett garanciajegyet nem tudunk pótolni. Minden termék mellé a gyártó/nagykereskedő által biztosított termékinformációs anyagot szállítjuk. A garanciajegyen történő bármilyen, utólagos javítás, törlés vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a garanciajegy érvénytelenségét vonja maga után.
A garancia csak a sérülésmentes, tartozékokkal együtt, hiánytalanul, eredeti dobozban visszaküldött termékekre érvényes.
A garancia érvényét veszti helytelen szállítás, tárolás, erőszakos külső behatás, külső kábel szakadás, elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség) okozta rongálódás. szakszerűtlen kezelés, bármilyen beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás, természetes elhasználódás esetén.
A garancia időtartama a vásárlás napjával kezdődik.A termék javítása esetén a garancia időtartama meghosszabbodik a szervizben töltött idővel. A vásárló köteles az észlelt hibát felénk a legrövidebb időn belül jelezni, amennyiben ezt elmulasztja, az ebből adódó károk a vevőt terhelik.
Ha a termék a vásárlástól számított 3 napon belül, szakszerű üzembe helyezés és kezelés mellett meghibásodott, a vásárló kérheti annak azonos típusú új termékre való díjmentes javítását,cseréjét. Ha a cserére nincs lehetőség, úgy a vásárlási szerződéstől elállhat és a vételárat kérheti vissza.
Szavatosság:
Az eladó szavatossági és
jótállási felelősségére a 49/2003. (VII.30) GKM rendelet az irányadó.
Szavatossági igény (Ptk 305-311.&) a számla bemutatásával érvényesíthető, a
vásárlást követő 1 éven belül, ha a meghibásodás hibás teljesítésből ered. Az
első 6 hónapban a mi feladatunk a kifogás intézése. 6 hónapon túl, ha nem
értünk egyet a vásárló kifogásával (a meghibásodás a a vevő valamely hibájából
eredt), a rendezéséhez az illetékes fogyasztóvédelmi szervhez fordulhat.
Szavatossági igény elfogadása esetén a fogyasztó által elvárható rendeltetésre
figyelemmel javítást, cserét, kártérítést kell lehetőség szerint 15 napon belül
biztosítani. Szavatossági igény benyújtásáról minden esetben jegyzőkönyvet állítunk
ki, mely tartalmazza a vásárlással kapcsolatos adatokat, valamint a kifogás
tényét. A nem tartós használatra rendelt termékeknél a szavatosság alapján
érvényesíthető jogok általános elévülése hat hónap.
Elállás joga:
A 45/2014. Korm. rendelet a távollévők között kötött szerződésekről alapján a
fogyasztónak (vállalatok, cégek nem fogyasztónak számítanak), a termék
átvételének napjától 14 napig gyakorolhatja a szerződéstől való elállás
jogát.
Kivételek ez alól:
– olyan áruk vagy szolgáltatások értékesítése esetében, amelyek ára a kereskedő
által nem befolyásolható módon a pénzügyi piacoknak az elállási időszak alatt
is lehetséges ingadozásaitól függ;
– a fogyasztó által megadott jellemzőknek
megfelelően elkészített vagy egyértelműen a fogyasztó személyére
szabott áruk értékesítése esetében;
Az elállás joga indoklás nélkül gyakorolható. Írásban történő elállás esetén
elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
A vásárló köteles – amennyiben elállt a vásárlástól – 14 napon belül a
kereskedőhöz visszajuttatni a terméket.
Az eladó köteles a fogyasztó által kifizetett összeget az áru visszaérkezését
követő 14 napon belül visszatéríteni.
A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót
ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az eladó azonban követelheti az áru nem
rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Nem rendeltetésszerű
használat, mely esetben az áru újbóli értékesítésre nem kerülhet.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles hozzánk eljuttatni (például postán, vagy
elektronikus úton küldött levél útján). A
nyilatkozat innen letölthető a 45/2014 Korm. Rendelet 25. § alapján.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en
keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét vesszük
figyelembe a határidő számítás szempontjából.
A Fogyasztó postai levelét ajánlott küldeményként adja fel, hogy hitelt
érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a pontban feltüntetett
címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának
közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt
elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. Az
utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni. A termék
visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen
más költség nem terheli.
A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a 45/2014 Korm.
Rendelet 25. § alapján, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával.
A Fogyasztó az elállás jogát a szerződés megkötésének napja és a termék
átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.
Amennyiben a Fogyasztó elállási jogát gyakorolja és nem a legkevésbé költséges
szokásos fuvarozási módot választja, az ebből adódó többletköltséget a
Szolgáltató nem köteles megtéríteni.
Ha szolgáltatás nyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését
követően gyakorolja a Fogyasztó a felmondási jogát, úgy az elszámolás során
köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
Az 29. § alapján az elállás joga nem gyakorolható olyan áru értékesítése
esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó
utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő.
A fogyasztó az eladónak a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő
kárát nem köteles megtéríteni, tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető.
Az eladó azonban követelheti a fogyasztótól a kölcsönszerződés megkötéséből
eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a kölcsönszerződésben ezt a kár
elemeinek és összegszerűségének meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a
9. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Amennyiben a termék meghibásodott, és a fogyasztó a vásárlástól számított 3
munkanapon belül bejelenti és nem lehet javítani, lehetőség szerint cserélni
kell, ha nem lehetséges, akkor a vételárat vissza kell fizetni.
A fizetés lehetséges formái:
–
készpénzben, átvételkor a futárnak
– Foxpost automatánál történő átvétel esetén kizárólag bankkártyás fizetés
lehetséges
Az áruházban feltüntetett árak, érvényes bruttó fogyasztói árak.
Szállítás:
A szállítás feltételeiről, díjairól a Szállítási feltételek oldalon tájékozódhat.
A készleten lévő termékek a következő munkanapon postázásra kerülnek.
Ha a termék nincs készleten, akkor felvesszük veled a kapcsolatot a beszerzési/gyártási idő egyeztetése miatt. Az általános kiszállítási idő 1-5 munkanap.
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Egyéb információk:
Az esetleges hibák, félreértések okozta kellemetlenségekért szíves elnézését kérjük.
– Tájékoztatunk, hogy a honlap használatával az online közzétett üzletszabályzatot elfogadottnak tekintjük.
– Alanyi adómentesként AAM(AlanyiAdóMentes) áfakulccsal számlázunk, azaz 0Ft értékű ÁFA-val állítjuk ki a számlát, így a honlapon látható árak a bruttó árak, amelyek megegyeznek a nettó árakkal. Minden esetben pontosan annyit fizetsz, amennyit látsz.
Miért jó ez?
Magánszemélyként.
Mivel az ÁFA 0%, így 27%-al olcsóbban kapod meg a termékeket.
Alanyi adómentes jogi személy, vagy alanyi mentes cég esetén:
Mivel jogosult vagy ÁFA visszaigénylésre, így 27%-al olcsóbban kapod meg a termékeket, ahhoz képest, mintha nettó+ÁFA árat fizetne.
ÁFA körbe tartozó jogi személy, vagy ÁFA körbe tartozó cég esetén:
Nem kell vesződnöd az ÁFA visszaigénylésével, ugyanakkor nem kerül többe a termék, mintha csak a nettó+ÁFA árból visszaigényelnéd az ÁFA-t.
Az áruház üzemeltetője:
Sabján Miklós e.v.
Székhely: 9561 NAGYSIMONYI HÁRSFA UTCA 40.
Adószám: 69244265-1-38
Email: info@kriszvirag.hu
Telefon: +3630/754-2318